Alla inlägg den 5 september 2016

Av Susanne Rasmusson - 5 september 2016 18:03

Jag trodde verkligen inte att samhället var uppbyggt på att man ska förlora pengar på att jobba, men i mitt fall är det verkligen så. Jag har jobbat heltid sedan den 1 oktober istället för 75% arbete och 25% sjukersättning, jag ville prova om jag klarade mig utan att vara sjukskriven. Sedan blev ju min fot så pass dålig att jag blev helstidssjukskriven den 11 april. Jag får då bara ersättning utifrån 75% tjänst och lön? Jag fick beviljat att jobba 25% om jag fick hjälp med resor tor till jobb och att jag kunde få arbete som inte belastar min fot. Min chef erbjöd mig då 25% i receptionen, jag blev glad. Döm om min förvåning när jag får reda på att när jag jobbar dessa 10 timmar i veckan så får jag bara 50% ersättning från FK och 25% från arbetsgivaren, och dom andra 25% undrar ni då? Jo dom bara försvinner, jag får inte dom och ingen annan heller. Jag förlorade över 5000kr i månaden på min sjukskrivning och nu förlorar jag ännu mer när jag vill jobba dom timmar jag kan. Jag är så trött på allt vad FK och deras regler står för så jag skulle kunna kräka, jag måste ringa imorgon och säga att jag inte kan jobba så längre för jag klarar mig inte ekonomiskt.
Ska det verkligen vara så här?

Av Susanne Rasmusson - 5 september 2016 14:19

Idag så höll jag på att förlora min rehab resa. Jag hade ett missat samtal på min mobil och ett meddelande när jag kollade min telefon på jobb. Det var från ortopeden och dom hade fått ett återbud redan nu på onsdag och dom ville att jag skulle ringa och tala om om jag ville ha den tiden. Efter många om och men så tänkte jag, jag måste ju ta den eftersom jag har så ont och jag får ansöka om en ny resa till nästa höst.
Jag ringde upp och var beredd på att snabbt behöva planera min operation, då visade det sig att dom ringer en massa på en lista och någon annan hade svarat och tackat ja. Jag visste faktiskt inte om jag skulle skratta eller gråta.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards